>>> Renungan Hati

]|I{•------»ReNuNgAn___HaTi«------•}I|[
Memang benar kita tidak tahu apa yang telah kita punyai sehingga kita kehilangannya dan juga benar bahawa kita tidak tahu apa yang kita rindukan sehingga ‘ia’ datang memberi seseorang .Seluruh cinta kita bukanlah satu kepastian yang mereka akan menyintai kita kembali! ,jangan harapkan cinta sebagai balasan.nantikan  ia untuk mekar di dalam hati mereka, tapi sekiranya ,pastikanlah ia terus mekar di dalam hati kita.




ia cuma mengambil masa seminit untuk jatuh hati pada seseorang, satu jam untuk menyukai seseorang,satu hari untuk menyintai seseorang tetapi ia mengambil masa sepanjang hidup untuk melupakan seseorang.



Jangan hanya pandang dari sisi kecantikan ataupun ketampanan, kerana boleh jadi ia palsu,Jangan kejar kemewahan kerana ia akan susut

- carilah seseorang yang membuat kita tersenyum kerana ia cuma memerlukan sekuntum senyuman untuk mencerahkan hari yang suram

-.Carilah yang membuat hati kita tersenyum. akan tiba satu ketika di dalam kehidupan apabila kita teramat rindu seseorang sehingga kita ingin mengapainya dari mimpi kita dan memeluknya dengan sebenar.

-Mimpilah apa yang kita ingin mimpikan , pergilah kemana  yang ingin kita tujui dan jadilah apa yang kita inginkan kerana kita hanya memiliki satu kehidupan dan satu peluang untuk melakukan semua perkara yang ingin kita lakukan.



-Semoga kita memiliki kebahagiaan yang cukup untuk membuatkan diri lebih menarik, percubaan yang cukup untuk membuatkan kita kuat, kesedihan yang cukup untuk memastikan kita seorang insan dan harapan yang cukup untuk membuatkan kita bahagia .

-Selalu bayangkan diri  di dalam kasut seseorang,jika kita rasa ianya menyakitkan , fikirlah ia mungkin menyakitkan orang lain juga.

-Kabahagiaan seseorang manusia tidak semestinya dalam memiliki semuanya yang terbaik. mereka hanya membuat yang terbaik dalam hampir apa saja yang datang di dalam perjalanan hidup mereka.

-Kebahagaiaan terletak kepada mereka yang menangis ,mereka yang terluka , mereka yang telah mencari dan mereka yang telah mencuba. Hanya mereka yang boleh menghargai kepentingan manusia yang telah menyentuh hidup mereka.

-Cinta bermula dengan senyuman, mekar dengan ciuman dan berakhir dengan tangisan.

-Masa depan yang cerah sentiasa berteraskan kehidupan yang lalu yang telah dilupakan.

-Kita tidak akan bisa meneruskan kehidupan dengan sempurna jika kita melupakan kegagalan dan kekecewaan masa silam.

-Semasa anda dilahirkan, anda menangis dan orang disekeliling anda tersenyum.

-Teruskanlah hidup  supaya apabila mati nanti, kita yang akan tersenyum dan orang sekeliling kita pula yang akan menangis.

Artikel Terkait:

0 comments:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More